Forgot Password
  . Biru Hijau Merah
RSS Version Bantuan W3C Disability User . Versi Mobile
Peta Laman
Emel Rasmi ICUJPM

MAKLUMAT KAMI
  Perutusan PKN
  Profail Jabatan
  Piagam Pelanggan
  Carta Organisasi
  Maklumat CIO
  Direktori Pegawai
  Pertukaran Pegawai

SEKSYEN
  Pengurusan & Kewangan
  Khas
  Pemantauan & Penilaian
  Teknologi Maklumat
  Pengurusan Sosial

SUMBER DATA
  Data Terbuka
  Penerbitan
  Arahan/ Pekeliling
  Ahli Parlimen Terengganu
  Tender/Sebutharga
  Berita/Arkib Galeri
  Tips DKICT
  Keratan Akhbar
  Soalan Lazim (FAQs)
  Aplikasi Mudah Alih

Audio/Video
Video/Audio
INFO PELAWAT
  Kemaskini pada :
   11/06/2017

HTML hit counter - Quick-counter.net



SOALAN LAZIM (FAQ)

 
FAQ SISTEM
   

SISTEM SPP II

  • Mohon id dan katalaluan (bagi pengguna di jabatan/agensi di Negeri Terengganu)
  • Pengguna tidak boleh akses ke sistem

 

1. Sila hubungi Seksyen Teknologi Maklumat (PPPN Terengganu) untuk maklumat lanjut bagi permohonan id.
2. Langkah yang boleh dibuat untuk mengesan/mengenalpasti :

  • Periksa sama ada Internet boleh di access tetapi tidak boleh membuat capaian ke sistem SPPII ?..
  • Pastikan hanya rangkaian EG*net/ICU*net atau Terengganu*net sahaja yang anda gunakan.
  • Jika tidak berjaya, sila laporkan kepada Pentadbir Rangkaian anda.
 

WEBMAIL ICU JPM

  • Mohon id dan katalaluan (bagi pengguna di PPN Terengganu)
  • Pengguna tidak boleh akses ke sistem

 

1. Sila hubungi Seksyen Teknologi Maklumat (PPPN Terengganu) untuk maklumat lanjut bagi permohonan id.
2. Langkah yang boleh dibuat untuk mengesan/mengenalpasti :

  • Periksa sama ada Internet boleh di access tetapi tidak boleh membuat capaian ke Rangkaian Dalaman atau Rangakaian Luaran?..
  • Pastikan alamat url webmail betul bagi rangkaian dalaman (https://icuhq.icu.gov.my) atau rangkaian luaran (https://icuhq2.icu.gov.my)
  • Jika tidak berjaya, sila laporkan kepada Pentadbir Rangkaian anda.
 

SISTEM eKasih

  • Mohon id dan katalaluan (bagi pengguna di kementerian/jabatan/agensi di Negeri Terengganu)
  • Pengguna tidak wujud dan tidak aktif.
  • ID eKasih disekat/ID sedang digunakan.

 

1. Sila hubungi Seksyen Teknologi Maklumat (PPPN Terengganu) untuk maklumat lanjut bagi permohonan id.
2. Sila hubungi Seksyen Teknologi Maklumat (PPPN Terengganu) untuk maklumat lanjut bagi mengetahui status pendaftaran id samada telah didaftarkan atau tidak.
3.ID boleh diaktifkan semula oleh pentadbir sistem ekasih. Sila hubungi Seksyen Teknologi Maklumat (PPPN Terengganu). Ini berlaku sekiranya pengguna tidak menekan butang logout – hanya menekan butang ‘x’ pada web browser

 

Sistem eSPKB (Pengguna PPPN Terengganu)

  • Mohon ID pengguna.
  • Tidak dapat akses ke Sistem eSPKB ? card error.
  • Masalah sistem pengoperasian Windows XP/Vista/7.

 

1. Sila hubungi Seksyen Kewangan PPPN Terengganu.
2. Bagi Masalah 2 dan 3, Sila hubungi Seksyen Teknologi Malumat PPPN Terengganu.

   
   
   
   

Dasar Privasi & Keselamatan         Pasukan Web         Maklumbalas/Aduan         Hubungi Kami
Hak Cipta Terpelihara © PPPN TERENGGANU 2017
Penafian : ICU JPM tidak akan bertanggungjawab atas sebarang kehilangan data atau kerugian yang berlaku disebabkan penggunaan Laman web ini